Blog > Komentarze do wpisu

Kilka pożyczonych myśli i obrazów

 

 

"Już to samo stanowi pewną

pociechę, że można rozdzielić

swój smutek między wielu

ludzi. A ponieważ rozdziela się

on między wielu, tylko mała

jego cząstka powinna pozostać

w tobie."  (Seneka przekład  S. Stabryła)

 

*

 

"Zmarłam szukając Piękna - ale

 Gdy się mościłam w mrokach Grobu -

 Kogoś, kto zmarł szukając Prawdy,

 Złożono w Pomieszczeniu obok.

 

 Zapytał - co mnie uśmierciło -

 Odpowiedziałam - "Piękno" -

 "Mnie - Prawda - one są Tym Samym -

 Jesteśmy rodzeństwem -szepnął.

 

 

 I tak gwarzyliśmy - przez Noc -

 przez Ścianę gliny - blisko -

 Aż mech dosięgnął naszych ust -

 I zarósł - nasze nazwiska."

 

 (Emily Dickinson przełożył S.Barańczak)

 

 *

 

"Na zboczu stromej doliny

 Gałązka magnolii rozkwita czerwono

 I przy samotnym górskim potoku

 Jeden po drugim kwitną kwiaty

 Po czym więdną."

 

 (Wang Wei tłumaczenie H. Turczyn-Zalewska)

 

 *

 "Wszystko, co napisałem, przyszło

mi na myśl w nocy. Co jest

charakterystyczne dla nocy? Otóż

wtedy wszystko przestaje istnieć.

Nie ma nic, tylko pan, cisza

i nicość [...]

- Napisał pan kiedyś "Wszystkie

moje książki to odwleczone

samobójstwa."

- To prawda. -

- Kiedy jednak ktoś żyje niemal

na samym skraju samobójstwa...

wolno chyba zadać pytanie,

bodaj nawet mało stosowne:

dlaczego Cioran się nie zabił? -

- ...Bez myśli o samobójstwie

z pewnością bym się zabił.

Jest to klucz do moich

poglądów.- "

 

(Rozmowy z Cioranem przekład I. Kania)

 

 *

"Życie ludzkie mija szybko 

niczym sen."

(Ihara Saikaku przekład K. Sonnenberg)

*

"A którzy tu przed nami przyszli i szaleli

Oszołomieni pięknem i winem weseli,

Spełnili swą czarę i milczeniem zdjęci

Pokładli się w pyle ziemnym na wiecznej pościeli."

 

(Omar Chajjam, przekład A. Gawroński)

 

*

"Jam grób rozbitka. Ale ty płyń!

Gdy myśmy ginęli,

Inne statki płynęły przez morze."

 

(Teodoridas w tłumaczeniu Z. Kubiaka)

 

 

 

 

 

  

niedziela, 10 lutego 2019, nazumi13

Polecane wpisy

  • Szczury i ludzie

          Kłopoty ze zdrowiem i rozmowa z przyjacielem (jeśli tak mogę go nazwać) o sprawach środowiska  naukowego sprawiły, że dopadł mnie

  • "Markowa" Pasja

    Wysłuchałem u znajomego zaginionej i zrekonstruowanej Pasji według Św. Marka Bacha. (Oficjalna premiera - 29 marca. Pasja Markowa jakoś nie brzmi dobrze). Ta Ma

  • Dzika kotka i płonący świetlik

        "Skrada się cicho    po łące pnączem porosłej    bezpańska kotka    nie daje się oswoić    czyż nie jak tw

Komentarze
2019/02/10 08:22:45
Rozdzielanie smutku na wielu jest podobne do rozdzielana grypy (która mnie męczy), mogę rozdać grypę na wielu ludzi, ale mnie przy tym grypy nic nie ubywa. ;-) Jestem tak umęczony, że myśli moje poruszają się jak w smole, dlatego może napisze więcej później, gdy już zabiję gorączkę medykamentami.
-
2019/02/10 08:31:55
Życzę Ci jak najszybszego powrotu do zdrowia.
Grypa jest niebezpieczna. Trzeba uważać na
powikłania (: Ale mam nadzieję, że już niedługo
się od niej uwolnisz :-))
Zaskoczyła mnie ta myśl Seneki, bo to nie
jest myśl stoicka. I mnie również nie
wydaje się całkiem prawdziwa. Chociaż mogę
sobie wyobrazić sytuację, kiedy komuś, kto
dzieli się z innym smutkiem, jest lżej. Smutek
w depresji jest tak niebezpieczny, bo zalega,
ponieważ nie można się nim dzielić z innymi,
którzy go nie rozumieją, a nawet często
potępiają.
-
2019/02/10 08:35:14
Piotrratynski
Oo.. Współczuję. Szybkiego powrotu do zdrowia życzę. Oby siły też szybko wróciły.
-
2019/02/10 08:40:24
Nierozumiany, potepiany smutek jest podwójnie smutny.
-
2019/02/10 08:42:10
Chyba nieliczne grono osób chce dzielić się smutkiem. Raczej zostawia go w sobie i nikogo nim nie karmi. Tak mi się wydaje. Na zewnątrz jesteśmy wszak uśmiechnięci, ktoś nawet określiłby nas szczęśliwi, a w środku smutki same. Gramy uśmiechem, gramy żartem, ironią itp, a w środku toniemy. Tak mi się wydaje. A wystarczy niewiele by ludzie nie zauważyli smutku w nas.:)))
-
2019/02/10 09:32:15
nedzny.padol

To chyba "zależy od człowieka" ;-)
Poeci np. bardzo często dzielą
się swym smutkiem.
A podobnie jest w muzyce.
I to jest najpiękniejsza muzyka
i poezja :-)
Ja odróżniam trochę smutek
z powodu trosk życiowych, czy
osobistego cierpienia
od melancholii i smutku płynącego
ze współczucia. I o ile
ten pierwszy mogę chcieć czasami
ukryć...Może nie wszystkimi swymi
przeżyciami bardziej osobistymi
chciałbym dzielić się z dziesiątkami
tysięcy czytelników, którzy tu
zaglądają. Ale przyjaciel to ktoś,
komu można się zwierzyć z własnych
trosk, choć pewnie z kolei najbliższych
nie chcemy martwić.
A jak mówi rabbi Nachman,
trzeba też umieć i nad sobą
zapłakać - to czasem bardzo
pomaga...
-
2019/02/10 09:33:22
Piotrratyński

Tak (:
-
2019/02/10 09:44:00
Nazumi13
Tak,o ten pierwszy rodzaj smutku mi chodziło. Jakiś czas temu natknęłam się na wypowiedzi ludzi którzy maja depresję i mniej więcej w tym tonie były one. Jakoś nie potrafiłam odmówić im racji, bo też i wiele mi się tutaj zgadza:)
Artyści, poeci..., największe dzieła powstały przy okazji smutku, melancholii, rozpaczy. Z czarnej rozpaczy powstanie za pomocą artysty piękno. Może dlatego słucham zazwyczaj barachła:) jak słucham czegoś pięknego to często zdarza mi się poryczeć,a kto to widział ryczeć przy muzyce:)))
-
2019/02/10 09:55:16
...Ale i to potrzebne czasami, choć oczywiście
warto też chronić równowagę ducha :-))
Radość nie w każdej sytuacji w sposób równie
naturalny nam się narzuca...Kiedyś, jak wysyłano
ludzi, w tym prawie jeszcze dzieci, na wojnę,
to komponowano marsze wojskowe, żeby było
im raźniej ginąć pod gradem kul ;-))

-
2019/02/10 10:03:46
Od wieków doskonalono manipulację;))
-
2019/02/10 15:02:17
Witam!
Mnie się wydaje, że poetów ispirować może wszystko: i smutek, i szczęście, i bycie zakochanym, i piękno uchwycone za pomocą oczu, uszu nosa. A sama poezja jest bardzo egoistyczna - przychodzi wtedy, kiedy sama tego chce i zmusza poetę, żeby ją wyraził słowami, wyrazami. Czasami tylko w ten sposób poeta jest sobą :)
-
2019/02/10 15:04:52
"...aż mech dosięgnąl naszych ust..." Nie jestem pewna jak to zinterpretować. A Wy co myślicie?
Od czasów studenckich prześladuje mnie pytanie: ile płatków ma kwiat magnolii? :-D
-
2019/02/10 23:45:41
almamater

Taki jest chyba ukryty sens słów: "poetą się
bywa." :-)
-
2019/02/10 23:53:59
almamater

Uwielbiam magnolie, ale płatków nie liczyłem :-)
Sfotografowałem za to któregoś maja Starą
Poetkę pod drzewem magnolii. Wyglądała,
jak mała dziewczynka. ;-))

Ja to rozumiem tak, że zmarli już nic nie mówią,
a ich imiona (nazwiska) nie mają żadnego
znaczenia. A mech - to Natura, do której
powracamy (?)

Tu są dwa piękne utwory: Ten Wang Weia
uchodzi za kwintesencję buddyjskiej postawy
wobec życia. Mówi o tym, że piękno spełnia
się w samotności. Drugi, to ten napisany
mniejszymi literkami, żeby się zmieścił,
cudownie piękny wiersz sławnego perskiego
poety Omara Chajjama (Rubajaty).
Wynurzenia Ciorana są ciekawe. Jak człowiek
w głębokiej depresji i radykalny sceptyk ma
się bronić przed samobójstwem?

-
2019/02/11 00:55:06
Almamater
"aż mech dosięgnął naszych ust"
A ja to interpretuję z upływem czasu:)) Mech potrzebuje trochę czasu żeby wyrósł. Rozmawiali, rozmawiali, a czas płynął. Upłynął na tyle, żeby wyrósł mech. A z nazwiskami- też mi się kojarzy z czasem. Czas wszystko zamazuje, z czasem ich nazwiska już zarosły mchem, nie znaczyły bowiem nic dla żywych, nikt nie miał z nimi wspomnień, nie wypowiadał ich nazwisk, przestali być wymieniani nawet w wypominkach:)
-
2019/02/11 01:12:24
Nazumi13
Hmmm, o masz no..., nie mam pojęcia bo nie jestem pewna czy jestem sceptykiem:)) w głębokiej depresji też nie jestem na obecnym etapie życia, a i szept samobójstwa mnie nie nawiedza. Natomiast to co on napisał przemawia do mnie:) Myślę, że to ma sens. Przynajmniej on wiedział w czym rzecz, wierzył w to co mówił, bo sam to przeżył. Wydaje mi się zawierać to prawdę życiową-jego prawdę.
-
2019/02/11 01:34:10
Ja Ciorana cenię. Poświęciłem mu
nawet część swojego seminarium
w roku akademickim 2011/2012.
Na pewno to akurat jest w nim
autentyczne i przemawia :-))
-
2019/02/11 01:41:13
To co prawdziwe zazwyczaj do mnie przemawia, nawet jeżeli się z tym nie zgadzam:)) Ale jeżeli ma w sobie ziarno prawdy, to zawsze będzie to wyżej dla mnie niż sztuczność.
-
2019/02/11 01:50:17
Tak, bo tylko wtedy mamy do czynienia
z tym, co jest rzeczywiste. A jak ktoś
słusznie napisał "sztuczne uczucia
znieczulają na uczucia rzeczywiste."
Choć jakieś konstrukcje intelektualne
czasem mają wartość same dla siebie :-)
-
2019/02/11 01:57:34
Sztuczne uczucia znieczulają na uczucia rzeczywiste- tutaj mowa z punktu widzenia tego wyrażającego te uczucia?
-
2019/02/11 02:07:17
To zostało powiedziane "w kontekście" poezji.
Tak więc, jeśli wiersz budzi sztuczne uczucia,
to i sam jego twórca, jak i ci, którzy go podziwiają,
porzucają to, co rzeczywiste...
-
2019/02/11 02:17:01
Hmm, tylko jak teraz określić i kto miałby określić, że ten wiersz wzbudza akurat w tej osobie sztuczne uczucia. Podejrzewam, że jakby taka sytuacja miała miejsce to osoba doświadczająca tych sztucznych uczuć raczej nie byłaby świadoma tego i brałaby je za rzeczywiste.
A tak na marginesie- nigdy nie lubiłam analizy wiersza w szkole. Istniała tylko jedna POPRAWNA analiza i co autor miał na myśli było tylko w jednej dopuszczalnej wersji. Jak mnie to drażniło, że nigdy nie miałam "talentu" akurat myśleć schematem poety, czy też może nauczycielki/nauczyciela dokonującego interpretacji:)) Myślenie swobodne bez narzuconej wizji było niewskazane i potępiane:))
-
2019/02/11 02:25:04
Oczywiście, bo zatraca się w tym wartość poezji,
która polega na nieokreśloności. Ale tak samo
jest i z prozą. Mnie np. uczono, że "Proces"
i "Zamek" Kafki, to "satyra na biurokrację."
Wynika to z niewiedzy. Jasne, że można tłumaczyć
Kafkę o wiele inteligentniej jak autor książki
"Kafka i kabała", ale zawsze jest to tylko interpretacja ;-)
...Nie ma chyba jednoznacznego kryterium
pozwalającego ocenić, co w poezji jest, a co nie
jest sztuczne :-)) Jesteśmy tu raczej zdani na własne
wyczucia.
-
2019/02/11 02:31:23
Z tym zdawaniem się na własne wyczucie to na własne ryzyko:))) Mnie nie raz przekonywano, że wcale nie czuję tak jak czuję:) Bo ten przekonujący wie lepiej przecież co ja czuję i ja się mylę!:) A tak w ogóle to "ja się nie znam":)))). Nawet to, że mi się wydaje też było złe, bo się mylę:))))
-
2019/02/11 02:48:25
I dlatego trzeba z pewną ostrożnością
odnosić się do przeżyć innych ludzi
i życzliwie je oceniać :-)) Zawsze możemy
się mylić...
A już wmawianie komuś, że czuje coś
innego niż czuje, to właśnie manipulacja.
Najczęściej robi to ten, kto ma jakieś
poczucie własnej ważności, a nawet
nieomylności. A demaskowanie reakcji
innej osoby służy umacnianiu się w takim
poczuciu.
...Czasami np. ktoś kogoś za coś przeprasza,
a ta osoba wrzeszczy: "Ty mnie wcale nie
przepraszasz!" Tu chodzi czasem o wywołanie
poczucia winy, choć na ogół średnio się
to udaje, bo nikt nie chce być zaszczuty.
-
2019/02/11 03:01:58
Myślę, że tutaj duży udział ma projekcja i dysonans poznawczy.
-
2019/02/11 03:11:08
Na pewno tak, ale ostatecznie chodzi
o władzę i kontrolę...
Moja dziewczyna poszła kiedyś do
pani psychiatry, bo miała depresję.
A ta powitała ja słowami: "No i co się
pani tak głupio śmieje!" (A Jej się
chciało płakać). A potem zaraz była
ocena. Pani potrzebna jest terapia,
która kosztuje tyle, a tyle. ;-))
-
2019/02/11 03:15:55
Ja tu widzę projekcję:) Pani psychiatra potrzebowała sama terapii, która kosztowałaby tyle i tyle:) Z takim podejściem do pacjentów terapia byłaby jak najbardziej wskazana:)))))))
Współczuję, że dziewczyna trafiła do kogoś takiego. Ktoś kto miał teoretycznie pomóc w praktyce chyba tylko jeszcze bardziej przygnębił...smutne...
-
Gość: Alma, *.centertel.pl
2019/02/11 07:47:11
Człowiek rodzi się z danym typem wrażliwości. To sprawia, że jest poetą albo nie. Poetą się więc jest, a nie bywa... Bardzo dużo ludzi/ profesji tutaj oceniacie, kochani. Wszyscy wiemy, że jest taki sobie fryzjer, i fryzjer-mistrz, niezainteresowany swoją pracą lekarz i lekarz pełen wiedzy i doświadczenia, pseudonaukowiec i światły człowiek, super wykładowca i marny wykładowca. ... Ale zresztą. ... to wszystko tylko słowa. Ale nie podbudowuja. Tylko płyną.
-
Gość: Alma, *.centertel.pl
2019/02/11 08:14:45
Dobrego - uczciwie przepracowanego dnia życzę, Kochani ! :-D
-
Gość: Alma, *.centertel.pl
2019/02/11 08:50:19
Ps: Czasami psychiatrzy celowo zadają "dziwne", zdawało by się, pytania. Naprawdę, nie oceniamy, proszę, lekarzy...., jeżeli nie mamy ich doświadczenia i kompetencji. I nie stykamy się codziennie z tym, co oni. Przepraszam za zdecydowany ton, ale uważam, że krytyka lekarza bez konkretów dyskredytuje społecznie ten zawód. Niesłusznie, w mojej opinii.
-
2019/02/11 08:51:27
Almo

Oczywiście, że tak jest.
Nie oceniamy tu profesji, ale ludzi
i słowa wcale łatwo nam nie płyną.
Nie można pisać wyłącznie o tym,
co ludzi podbudowuje, bo wtedy
zbyt wiele rzeczy, które krzywdzą
innych przemilcza się, a to wcale
nie jest niczym dobrym. Sama
tutaj niedawno pisałaś, jak trzeba
często walczyć o to, żeby pacjent
nie umarł. To nie było przecież ani
trochę budujące.


-
2019/02/11 08:53:20
Almo

My pracujemy uczciwie Almo
i robimy też czasem coś dla
innych :-)
-
2019/02/11 08:55:02
Almo

To, że poetą się bywa, powiedział poeta,
który wie to może lepiej niż Ty :-)
A w każdym razie nie jest to pogląd
absurdalny :-)
-
Gość: Alma, *.centertel.pl
2019/02/11 09:00:50
Nigdy w to nie wątpiłam :-D
Trzeba konsultować i szukać najlepszego profesjonalisty - z największym doświadczeniem i znajomością najnowszych terapii. O to Ty musisz się postarać - masz wybór na rynku zdrowia. Jeszcze nikt niczego nie podał mi na tacy. Nawet haiku musiałam nauczyć się sama pisać ( żart! ;-D). Lekarze są różni, z różnym doświadczeniem i niekoniecznie najnowszą wiedzą. A w wiekszosci wypadko system ochrony zdrowia nie pozwala im na wiele - to ich frustruje. To dotyczy też innych zawodów. Przykro mi, ale wiele Waszych uwag i wartko wypowiadanych sądów mnie wkurza. Postaram się Was więcej nie niepokoić. Trzymaj się!
-
2019/02/11 09:00:55
Almo

Przemawia przez Ciebie solidarność zawodowa :-)
Ja rozmawiałem o tym, co spotkało tą osobę
z lekarzem psychiatrą, który jest wybitnym
autorytetem w tej dziedzinie i on to ocenił
jednoznacznie źle.
Nie oceniajmy lekarzy, nie oceniajmy polityków,
nie oceniajmy uczonych, nie oceniajmy poetów.
Myślę, że niekoniecznie zawsze prowadzi to
do czegoś dobrego.

-
2019/02/11 09:03:46
Jak zwykle Almo Cię w kurza.
Czasem mam wrażenie, że wkurza Cię
to, że w ogóle żyjemy (:
-
2019/02/11 09:06:28
Jak jeszcze raz tutaj napiszesz,
że mam wybór na rynku zdrowia,
to tym razem ja się wkurzę. ;-)
-
Gość: Alma, *.centertel.pl
2019/02/11 09:11:27
A co dają takie oceny tutaj? Nie prowadzą do żadnych rozwiązań. Czy proponują coś sensownego? Słuchaj, ja swoją babcię woziłam po całej Polsce, żeby znaleźć dla niej fachowca. Bo lekarze świetni w kraju sa-tylko trzeba ich znaleźć. Żadna solidarność. Raczej życiowa praktyka - najtrudniejsze, najbolesniejsze sprawy w życiu dotyczą utraty zdrowia i życia - do kogo wtedy biegniesz? Do Pana Boga i do lekarza.
-
Gość: Alma, *.centertel.pl
2019/02/11 09:14:23
Rynek zdrowia jest. Nie dajesz sobie pomóc, chociaż proponowałam Ci spotkanie. Możesz się wkurzać - tylko na kogo?
-
2019/02/11 09:17:49
Almo

Nie każdy może wozić. Nie każdy ma pieniądze
na leczenie. Nie każdy może przy tej okazji
powołać się na to, że sam jest lekarzem. Sama
niedawno mówiłaś, że tak robisz i to skutkuje...
-
Gość: Alma, *.centertel.pl
2019/02/11 09:18:50
A ptaszek z parasolem wygląda cudnie :)) Muszę, jak Ty to mówisz... pędzić....
-
2019/02/11 09:22:01
Rynek zdrowia jest dla ludzi, którzy mają pieniądze.
Ja ich nie i nie mam też od kogo pożyczać.
Proponowałaś mi spotkanie w zupełnie innej
sprawie. O ile pamiętam chodziło o pomoc
w przegraniu zdjęć. Ale ja jestem teraz chory i
chwilowo nie mogę się umówić :-)
-
Gość: Alma, *.centertel.pl
2019/02/11 09:25:25
Nie zawsze dane schorzenie wymaga takich poszukiwań. Moja babcię miała nietypowe. Ale też nie wszystkimi udało mi się zaopiekować tak, jak chciałam. Ostatni tydzień przesiedzialam z bliska mi osoba w szpitalu i nie odważylabym się powiedzieć złego słowa o wszystkich trzech ordynatorach, których prosiłam o pomoc. Nie mogę się zgodzić z takimi "szybkimi"ocenami lekarzy. Ale rozumiem, że każdy ma prawo do własnego zdania. Nie chcę nikogo irytować. Pragnę powiedzieć, że . Nieważne. Nie powinnam była się wtrącać. Jaszcze raz: Ściskam Cię i trzymaj się!
-
Gość: Alma, *.centertel.pl
2019/02/11 09:36:51
Członkowie mojej rodziny leczą się na NFZ. Jak na razie trudne przypadki, wymagające posiadania specjalistycznego sprzętu, są przekierowywane do państwowych placówek. Jest problem z kolejka mi do specjalistów. Tu już gabinety prywatne ciągną zyski -bo musisz zachować kontynuację leczenia. Bardzo źle jest z opieką nad osobami ze schorzeniami psychicznymi - wiesz, że temat ten nie jest mi nieznany.
-
2019/02/11 09:39:37
Almamater
Ja akurat podzielam pogląd, że człowiek nie rodzi się już zdefiniowany, gotowy, z danym typem wrażliwości.
Nie wydaje mi się żebym podsumowywała tutaj bardzo dużo oceniała, ale nie mam też żadnego wpływu na Twoją interpretację. Napisałaś że tylko lekarze mogą wypowiadać się i oceniać innych lekarzy, ja akurat z tym się też nie zgodzę. Nie wyobrażam sobie, że nie mogę mieć zdania na temat osoby od której może zależeć moje życie. Gdy udaję się do lekarza którego nie znam też sięgam opinii innych i to pacjentów, bo nie liczy się tytuł, ale jego/jej skutecznośći jakim jest człowiekiem.
Które to uwagi tak Cię wkurzyly jeżeli można wiedzieć?

-
Gość: Alma, *.centertel.pl
2019/02/11 09:51:17
Przepraszam jeszcze raz !! Chyba niepotrzebnie się zdenerwowałam. Spokojnego dnia! :))
-
2019/02/11 09:52:24
Wiem (:

Jestem wdzięczny lekarzom, którzy mi pomogli.
Ale jak idę do chirurga z prześwietleniem
złamanego palca, a ten nie chce prześwietlenia
zobaczyć, ogląda palec, że złamany i oświadcza, że
tego się nie leczy...A wizyta trwała może dwie
minuty, po których mnie wyrzucił mówiąc, że jak
będzie mnie bardzo bolało to mogę się zapisać.
A teraz coś o przyczynie utarty mego uzębienia.
Straciłem koronkę, bo dentystka zaszyła mi przy
leczeniu igłę. Poszedłem do chirurga, żeby usunąć
bolący ząb. Usunął, zdumiał się, że jest tam igła,
ale zostawił odłamki, które wywołały stan zapalny.
Leczyłem go pół roku. Potem ortodonta starł
mi dwa zdrowe zęby, żeby założyć most (rozumiem,
że tak trzeba), ale nie zrobił tego dobrze i po
roku most mi zaczął wypadać ;-) To tylko historia
najnowsza moich leczeń. Bo przedtem w UW
Pani wybiła mi wiertłem inny ząb, a kiedy się
tym trochę zmartwiłem powiedziała: "Jak się
leczy za darmo, to takie są potem tego skutki!"
Zauważasz, że złego słowa nie napisałem
dotąd o stomatologach ;-) To prawda, że
ludzie są różni...

-
Gość: Alma, *.centertel.pl
2019/02/11 09:55:20
Zapisz się do Mazowieckiego Centrum Stomatologii, ul. Nowy Zjazd 1 na NFZ.
-
2019/02/11 09:57:39
Alma
Mnie nie irytujesz:) Spokojnie:) Masz swoje zdanie i się nim dzielisz. To normalne mi się wydaje i wcale nie zakazane:) Ja tam akurat lubię jak inni mają odmienny punkt widzenia. Możemy się przecież nie zgadzać:) Często ma to miejsce.
-
2019/02/11 09:57:54
Almo

Dziękuję. Jeśli polecasz :-)
-
2019/02/11 10:01:26
Alma
Ciebie przepełnia energia z tego co zauważyłam:)) Do stonowanych osób chyba raczej nie należysz co? Wulkan energii dla mnie jesteś:)) Czy niepotrzebnie, czy potrzebnie- tak czułaś i tak zareagowałaś:) Ja bym za to nie przepraszała:)
-
Gość: Alma, *.centertel.pl
2019/02/11 10:02:05
Przepraszam: nędzny padol

To miło, że się zgadzasz ;))
-
Gość: Alma, *.centertel.pl
2019/02/11 10:03:27
Nędzny padol

Albo się nie zgadzasz... :-D
-
2019/02/11 10:10:43
Alma
:)))
Bo wbrew wrażeniom być może, jestem miłą osobą:)))
-
2019/02/11 10:11:30
Cieszę się, że na kraterze rozkwitły kwiaty zgody
i lawa już się nie wylewa. A zatem do następnej
erupcji! :) Odlatuję już do mojego
deszczowego ptaszka i pięknej chińskiej
poezji, choć są to też utwory Staffa :-)
-
2019/02/11 10:12:36
Alma
Ja to Ci zazdroszczę tej żywiołowości :)))) Oddałabyś mi trochę jej, żebym nie była taką ciepłą kluchą:)))
-
2019/02/11 10:13:53
Tu są chyba sami Milusińscy :-))
-
2019/02/11 10:17:16
Nazumi13
:)) Oj lawa od razu:)) To ekspresja, to temperament, to energia, to sposób bycia i życia. Ja tam trochę zazdroszczę (żeby nie pomylić z zawiścią) tego żywiołu:)
Samych miłych rozmów życzę i zdrówka, bo gdzieś mi się tutaj przewinęło, że zapadłeś na zdrowiu....oby nie grypa...
-
2019/02/11 10:18:15
Nazumi13
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) oj...posprzeczałabym się z Tobą z tymi Milusińskimi samymi:) Ale nie będę się sprzeczać, bo zadam kłam moim słowom, żem miła:)
-
2019/02/11 10:24:23
Ja w każdym razie jestem
cierpliwy i miły :-))
Choć też potrafię się nieźle
wkurzyć. Mam nadzieję, że
moja ekspresja nie będzie
wtedy nadmierna, choć być
może wprawiłoby Cię to w
nie mniejszy podziw :)
-
2019/02/11 10:28:57
Na razie walczę ze Stokrotki.i.Bratki,
który uważa, że wyjdę za milionera
i będę miała szczęśliwe życie. Wciąż
uważa, że jestem kobietą i nie mam
odwagi się zabić. Napisałem, że
chętnie dałbym mu za to w mordę,
ale odległość oceanu jest dla mnie
nieco zbyt duża. (:
-
2019/02/11 10:29:17
Zapewne:) Dobrze zatem, będę podziwiać i Ciebie i Almę:)))
-
2019/02/11 10:31:24
:))))) od razu w mordę:) Trzeba zrozumieć człowieka:)
-
2019/02/11 10:33:51
Chcę mu tylko dać okazję do
nadstawienia drugiego policzka :-)))
-
2019/02/11 10:34:42
:)))))))))))))))))))) Spryciula:))
-
2019/02/11 10:40:33
Poza tym, mówił mi prawie same komplementy,
jak to kobiecie :) Że kobiety są bardziej
wrażliwe od mężczyzn i że Jezus zwracał się
najpierw do nich, a dopiero potem do
apostołów, ale chciał jednak, aby były mu
posłuszne ;-) No może tylko niepotrzebnie
uważa, że czytam Harlequiny. Przecenia
moja inteligencję...
-
2019/02/11 10:42:41
Ciekawe, czy Pierwsza Dama
Melania też je czyta :-)
-
2019/02/11 10:42:59
I tymi komplementami Cię nie kupił? No nie! Nie jesteś łatwa!!:))
-
2019/02/11 10:45:15
Z pewnością nie jestem ;-))
-
2019/02/11 10:45:22
Gdzie tam Pierwszej Damie Melani do Ciebie Damo... w sumie jak masz na imię Damo?:))
-
2019/02/11 10:47:20
Ja już czasem sam nie wiem, jak się nazywam :-))
-
2019/02/11 10:48:15
Ale od czego masz Stokrotki.i.Bratki:) On Ci przypomni wszystko:)
-
2019/02/11 10:52:35
No tak :) W końcu nawet pamięta
tyle szczegółów z Pisma :-))
-
2019/02/11 10:56:49
:))))
Zdrówka!!!!:)
-
2019/02/11 10:59:15
Dziękuje :-)))